torstai 15. lokakuuta 2015

Tylsää...vielä mitä!

Tässä lähiaikoina olen törmännyt muutaman kerran sellaiseen ilmiöön että ihminen on valittanut kovasti pitkästyvänsä elämässään ja ihmetellyt mitä voisi tehdä, että on tylsää... Mun on aika vaikea ymmärtää sitä. Tai siis jotenkin ymmärrän, mutta mulle se on todella vierasta. Mulle se ei ole ikinä ollut ongelma, päinvastoin. En muista edes lapsena kovasti pitkästyneeni ikinä. Automatkoilla mummolaan (5-6 tuntia) me kolme siskosta laulettiin, kinasteltiin, ja oli kaikenlaisia leikkejä takapenkillä. Kotona on aina ollut luettavaa ja luettava on myös kulkenut aina matkoilla. Kassissa on aina kirja. Ja parhaimpina aikoina myös käsityö. Ja päässä on aina mielikuvitus - paremman puutteessa :)

Luen aina kun voin, töissä ei saa, tämä on lavastettu! 

Lukukuva
Mun vuorokaudessa pitäisi olla ainakin neljä tuntia enemmän että jaksaisin/kerkeisin tehdä kaiken sen mitä haluaisin ja mitä pitäisi tehdä. Aika menee tietenkin arjen askareisiin, pyykit, tiskit, kaupassa käynnit, siivoomiset ja koirien kolme lenkkiä päivässä sekä koirien huollot ja ruokkimiset. Loppuaika menee töissä töipäivinä ja vapaapäivinä katsomme miehun kanssa sarjoja ja leffoja, luen kirjoja, surffailen netissä ja olen yhteydessä ihmisiin. Netflix ja Elisa viihde on selkeesti lisänneet tv:n katselua kun niitä voi katsella kun huvittaa, eikä silloin kun tv päättää - huh.

Mun työhuone töissä

Koirain ruokailua, ne saa nappulat näistä peleistä aina

Miky tykkää kölliä kainalossa kun luen
Tuota nettiä mietin paljonkin....ennen kuin sain läppärin vuonna -07 aikani meni lukemiseen, tv:n katseluun, käsitöihin ja palapeleihin. Palapelejä oli kiva tehdä, ja luin varmaan noin 100 kirjaa enemmän vuodessa kuin nykyään. Eli aika tehokas aikasyöppö on tuo atk. Mutta onhan siitä hyötyäkin, tapasin mieheni sen avustuksella, olen löytänyt 'kadonneita' sukulaisia, uusia ystäviä, uusia yhteisöjä joiden jäsen olen, olen tällaisen yhteisön kautta löytänyt valokuvaamisen uudelleen ja sitä kautta ystäviä ympäri maailmaa. Olen löytänyt vertaistukea ja yhdistyksen jossa saan olla mukana. Siellä netissä vaan tuppaa olemaan vähän liikaakin kaikkea, se vie niin paljon aikaa. Onneksi tajusin lopettaa pelailun jota kokeilin vähän aikaa, mutta se oli totaalista ajantuhlausta, haluan että netin käyttö olisi edes hyödyllistä. Silti haluaisin vähentää, tai tehostaa siellä vietettämääni aikaa.

Arjen lisäksi haluaisin värittää mun kivaa värityskirjaa, tehdä enemmän käsitöitä, ainakin pari työtä on kesken tällä hetkellä ja yhden uuden halusin aloittaa ja langat on valmiina jo neljättäkin varten. Ideoita olisi varmaan kymmeneen käsityöhön!

Joskus virkattu huivi, käytössä vieläkin

Ihan omasta päästä virkatut rannustimet

Kaapissa on monta kangasta joista haluisin ommella vaatteita itselleni, miehulle olis pari ompeluhommaa tekemättä ja sitten olisi kasa korjattavia vaatteita. Myös pari kaveria toivoisi että heille ompelisin vaatteita. Kotona olisi pari isoa järjestelyprojektia odottamassa inspiraatiota ja olisi kiva päivittää blogia useammin. Haluisin myös ottaa enemmän valokuvia ja käydä ulkona ihan vartavasten kuvailemassa eikä aina vain napata pikaisesti jotain koiralenkeillä.

Mulla on uudet kävelysauvat ja haaveilen kävelylenkistä niiden kanssa. Myöskin pyörälenkeillä olisi kiva käydä lähiympäristössä ja vaikka järven ympäri mennä. Ja kotijumppaa olen ajatellut että olisi kerran viikossa kiva kokeilla nyt syksyllä alkamani mummozumban lisäksi. Metsäretket olisi myös kivoja, jäi mustikat poimimatta, ja puolukkaakin oli kuulema hyvin metsissä.

Metsäkuvailua

Vapaaehtoistyötä olisi myös kiva tehdä. Käydä lukemassa vanhuksille, osallistua erilaisiin tapahtumiin joissa tehdään vapaaehtoistyötä. Olisi kiva osallistua Rescueyhdistys Kulkureiden toimintaan, he tekevät niin hienota työtä myös!

Haluaisin olla sosiaalisempi, tavata ystäviä ja perhettä, käydä kyläilemässä ja järjestää kahvitteluja ja vaikka kokata kavereille ja kutsua kylään... Mutta ei...

Sosiaalista kahvittelua

..en kerkiä enkä jaksa puoltakaan siitä mitä haluaisin ja toivoisin voivani tehdä. Eli ei ole tylsää, ja voin vaikka luvata ettei tulekaan. Koska jos ei ole mitään muuta (edes kirjaa), on ihana sulkea silmät ja haaveilla ihan mistä vaan ihanasta.

Tässä haaveillaan <3





2 kommenttia:

  1. Mua myös harmittaa kovasti kun ei ehdi/jaksa tuota sosiaalista elämää. Ei voi ajatella että sitten eläkkeellä on aikaa, jos ei sitä ennen ole niin tuskin silloin on enää ystäviäkään. Samat kuviot kyllä arjessa mullakin, käsitöitä ja lukemista ja koirailua. Ja mahdollisimman paljon luonnossa liikkumista, se on mulle ihan must. Mukavaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maija! Kivaa viikkoa sullekin :) Onneksi netissä voi ees vähän pitää ystäviin yhteyttä, muuten se jäisi aika vaillinaiseksi. Musta sä olet ihan superahkera!! Ainakin itseeni verrattuna :D Saat neulottua niin paljon ja jaksat kirjoittaa ihania blogejasi <3

      Poista