sunnuntai 19. tammikuuta 2014

bois bois bois

Toi oli mun huutilaulu migreenille. Mulla on nyt ollut 12 viikkoa ilman migreeniä. Ekan kerran varmaan 6-7 vuoteen. Mun miehu sai sellaisen vision, että jos mä söisin omenia, niin se vois auttaa noihin migreeneihin. Heti menin kauppaan ja ostin kassillisen luomuomppuja ja söin niitä kuurin. Mun migreeni kun on hormonaalinen niin sen ekan kuurin jälkeen olen aina syönyt niitä kaksi viikkoa siihen tiettyyn aikaan kuukaudesta ja näin on migreenit pysyneet poissa boissa. Syön yhden tai kaksi omenaa päivässä, vähän riippuen omenan koosta.


Onema
Uskomatonta, mutta totta! Mä itse uskon siihen, koska olen tämän kokeilun vapaaehtoinen kaniini. Nyt viikonloppuna olisi taas ollut aika migreenille ja jostain syystä nyt on vähäsen päätä jomottanut, mutta ei mitään niin pahaa että olisin sängynpohjalla täysin bois tästä maailmasta. Otin ylimääräiset torkut ja nyt on ihan ok olo. Voin jopa kuvitella meneväni ihan normaalisti töihin huomenna! Mullahan oli loppukesästä ja syksyllä niin pahoja kohtauksia, että piti mennä terveyskeskukseen tiputukseen, kun mikään ei auttanut vaan tuntui että pää  menee rikki ihan justiinsa.  Ja niitä migreenejä oli muulloinkin kuin siihen tiettyyn aikaan, eli vähän väliä kärsin siitä - ja nyt näin monta viikkoa ilman!

Viipaloitu omena
Mä olen myös syönyt vitamiineja ja yrittänyt muutenkin pitää elämän silleen tasaisena ettei mikään laukaisis tuota migreeniä, joskus myös valo saattaa sen aiheuttaa. Mä ostinkin tuossa joulun jälkeen mahtavalla alennuksella ihan oikeat aurinkolasit optikolta, jos se helpottaisi keväisen auringon kiloa pääkopassa sitten kun sen aika on.(Oikea hinta oli 155€ ja mä sain ne 25€lla, aika hyvin eikös?)

Arskat
Omenat kuulemma tekee hyvää myös iholle ja eikös se sanonta mene että omena päivässä pitää lääkärin loitolla? :D

(oli vaikea keksiä nimi tälle bloggaukselle kun siihen suuntaan tuli suorituspaineita :D kts. edellisen postauksen kommentit)

6 kommenttia:

  1. Hyvä konsti, ja sun kohdalla tuntuu tosiaan toimivan. Kaiken muun hyvän lisäksi omput vielä maistuvatkin hyvälle! Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maija! Joo, ainakin melkein toimii, nyt on tietty ollut pää pari päivää kipeenä kun pääsin lesomaan tuolla kivuttomuudella :D Mutta jatkan omppujen syöntiä - ei se pahaakaan tee! Ja 12 viikkoa oli aika hieno saavutus, jos nyt tulisi perään toiset 12 viikkoa :)

      Poista
  2. Syön omenia koko syksyn omista puista ja loppuajan vuodesta ostettuna. Kumminkin migreeni tulee aina silloin tällöin. Mutta kohtaukset ovat harventuneet, sen kyllä lasken iän tuomiin etuihin. Hormonit vähenevät. Mutta omenat on kuitenkin hyviä ja terveeellisiä ja jos sulla auttaa noin, niin mikäs sen parempi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omput on hyviä! Ehkä hehkutin liian aikaisin kun nyt on pari päätä ollut joku terä päässä...mutta ainakin jonkinverran varmaan auttoivat. Tai jokin auttoi :) se on pääasia! Kiitos Rantakasvi :)

      Poista
  3. Just loppui omat omput, kuivattuja on vielä vähän. Nyt sitten kaupasta ostamaan!

    Ei pidä ottaa paineita, kangistua kaavoihin eikä uskoa mummojen neuvoja (paitsi jos ne sattuu sopimaan). Tiedätkö, mikä sua muuten uhkaa? No C!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaa vaan olenko pää pöhisten miettinyt C.tä?
      Ja koskapa olen opiskellut ompelijaksi ja vaate-ja tekstiilisuunnitelijaksi niin olen tietty vähän kaavoihin kangistunut - ja paineita otetaan vaan silleen kivasti :) Kuivatut omput on ihania! Mummi niitä teki ja kuivaili hellan päällä sellaisissa kuivatusvarsissa <3

      Poista