lauantai 14. joulukuuta 2013

Korustelua

Musta on ikävästi alkanut tuntua että mä olen menettämässä kykyäni ajatella positiivisesti, ja löytää asioista positiivisia puolia...se on huolestuttavaa. Mä olen koko ikäni opetellut sitä taitoa, mutta nyt maailman kaikki väärät asiat, kulutustottumukset, poliitikot, ilmastoasiat ja läheisten ihmisten temppuilu ja muidenkin ihmisten itsekkyys, empatianpuute ja näköalattomuus ovat louhineet tietään pimeän ytimeen jonne en haluaisi kokonaan joutua. Mikä siis eteen..? Kuinka estän tätä tapahtumasta?

Näin alkuun ainakin ajattelin kirjoittaa tänne blogiin kovin kevyestä aiheesta - eli korustelusta! Mulla on hinku aina soinnuttaa mun vaatteet ja asusteet. Eli vaikken todellakaan mikään trendsetteri tai muodin orja olekaan, niin tykkään kun mun kirppisvaatteet sointuu toisiinsa ja värimaailmat on kohdillaan. Mulla onkin pari työkaveria jotka tykkäävät katsella sointuuko kaikki toisiinsa. Tämä viikon alussa leikin sellaista, että maanantaina töissä olin Täti Ruskea, tiistaina Täti Vihreä ja keskiviikkona Täti Sinipunainen - loppuviikko olikin vapaata :)

Kuvasta ei ehkä erota, mutta korut ja sukat olivat samaa värimaailmaa :D
 Just katsoin että tuossa ylläolevassa kuvassa kolme vaatetta on ostettu uusina, kaikki muu on kippareilta, vanhimmat 90-luvulta asti.

Korut tietty kuuluvat tähän sarjaan myös, tärkeää on, että korut ja sukat sointuvat kaikkeen muuhun. Mulla eri värimaailmoita, niitä on Vihreä, Ruskea, Violetti, Turkoosi, Oranssi ja Musta. Kaikkia noita voi yhdistellä haluamillaan yhdistelmillä, musta ne kaikki käy yhteen hienosti.

Viime aikoina mä olen hankkinut koruja paljon huutiksesta, jonka järjestävät Koirakamuille Jeesiä-naiset R. ja M. kahdestaan Romanian koirien avuksi. He siis saavat lahjoituksena koruja ja tavaroita ja järkkäävät niistä huutiksen Facebookissa ja sinne voi kirjata oman huutonsa ja mulla on ollut hyvä tuuri ja olen saanut monta just ihanaa korua ja samalla olen auttanut usealla rahalla Romanian koirien tilannetta. Win-win-tilanne mun mielestäni :)

Tämän turkoosin kaulakorun sain tänään postissa - aivan ihana täydennys mun koruihin!

Ruskeisiin vaatteisiin mulla ei ollut vielä koruja, nämä toivat tänään siihen avun.

Tämä vihreä 70-lukuinen n. 4x4cm riipus on tullut mun lemppariksi

Nämä siipikorut käyvät kaikkiin väreihin

Tyylikkään mustat riippuvat korvikset kruuvaavat mustat asut

Ihana turkoosi setti, sopii mun silmien väriin myös

Tässä vähän bling-blingiä, vaikka farkkuisten asujen kanssa

Tämä rannekoru on huudettu Pelastetaan Koirat Ry:n huutiksesta, ihanat värit - ja käsintehty!
Mulla oli yhdessä vaiheessa kaikki korut yhdessä sykkyrässä pussukan pohjalla, kyllästyin kaivelemaan korusteita sieltä, joten ostin kirpparilta pienen muistitaulun ja tein siitä korvisalustan. Kaulakoruille tein puretun talon laudasta alustan hiomalla, sitten kiinnitin siihen koukkuja, ja siinä ne nyt riippuvat seinällä - helppo valkata sopivat korusteet jokapäivään. Nykyään käytettyjen korujen lisäksi tykkään ostaa erilaisilta käsintekijöiltä ja paljon olen saanut myös lahjaksi.
Kaulakoruteline, rannekorupuu ja tarpeellinen kyltti jota ei kukaan huomioi vaikka se on aina esillä ;)

Korvikset seinällä ja noi kukat sivussa on tukkajuttuja, punainen itsetehty, alempi ostettu

 Siitä muuten tietää että masennuskausi on tulossa tai jo päällä, kun mua ei innosta, eikä kiinnosta soinnuttaa tai miettiä mitä päälleni panen...

2 kommenttia:

  1. Kyllä itseään ja toisia voi piristää kovasti kivoilla vaate- ja koruvalinnoilla - sulta se näköjään käy! Ja ihania koruja olet huudellut. Mä olen huono noissa vaatejutuissa, samoissa rytkyissä tulee kuljettua vaikka kirppikseltä sais vaihtelua vaatekaappiin pikkurahalla. Täältä periferiasta tulee harvoin kirppistelemäänkään lähdettyä. Ehkä sitten siellä Berliinissä....joskus kyllä tuottaa tuskaa löytää asioista mitään positiivista, säryt, pimeä, masennus...yleensä ne pienet ilostuttavat asiat on siinä ihan jalkojen juuressa. Pikku juttuja, kynttilän valoa, hännänheilutusta. Kaikesta huolimatta valoisaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Maija! Joskun ihanat asiakkaatkin sanovat jos on jotain kivaa tai värikästä päällä - siitä tulee kyllä hyvä mieli :) Berliinissä on mahtavia kirpputoreja! Ja muitakin liikkeitä. Ja ravintoloita - nam! Ihana paikka kertakaikkiaan. Kaikkea pientä tässä nyt katsellaan ja pysytellään positiivisen puolella :)

      Poista