sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Wanna-be-neulootikko

Ääni alkaa taas palautua pätkittäin. Tänään olen jo vähän puhunut, eilinen meni ihan kokonaan ilman ääntä - viestin miehun kanssa kirjoittamalla lapuille ja mini-atk:lle ja viittoilemalla ja esittämällä - ihan kivasti meni sitenkin. Viime yön sain vihdoin nukuttua heräämättä yskimään, kuten edellisinä öinä kävi usein. Istuin keittiössä yönsilmässä lukemassa kirjoja ja yskimässä - köh. Oli kurkku ihan ruvella ja ärsytti. Ja väsytti.

Mutta ei mun pitäny pelkästään yksikseni yskiskellä täällä vaan näyttää mitä mä olen puuhainnut virkkuukoukun ja langan kanssa. Mulla on yksi kulahtanut nojatuoli johon haaveilin kivaa päällystä isoäidin neliöistä. Tein erilaisia lankakokeiluja ja viimein päädyin Novitan Puro batik-lankaan jossa oli aika sopivat sävyt meille. Meidän sisustusvärit kun ovat viininpunainen, vihreä (kauniit lämpimät ja metsäiset sävyt) ja keltaoranssi joka on ikäänkuin korosteena. Aika villiltä kuulostaa värimaailma mutta se oli mulla ja miehulla yhteistä jo valmiiksi ja ae sopii meille :) Tuossa pätkävärjätyssä langassa ei ole ihan oikeat värit, mutta melko lähellä kuitenskin.

Kuvatus ilman salamaa, Miky avustamassa ja pitämässä paloja paikoillaan

Tässä salamalla ja Miky auttaa kovasti. Kummassakaan kuvassa ei ihan oikeat sävyt, vähän on pehmeämmät oikeasti
 Mä haluisin ihan hurjasti koko ajan virkuttaa ja neuloskella ja ollan ihan täysiverinen neulootikko, mutta en mä jaksa eikä kädet aina pysty, niitä alkaa särkeä tosi helposti. Mutta musta on ihana tehdä käsitöitä. Ja muutama keskeneräinen projekti on tuolla kaapeissa venaamassa inspiraatiota, yksi villatakki ja yksi kesätoppi, eka neulottu ja toinen virkattu. Välillä tulee tosi pitkiä taukoja käsillä tekemiseen ja välillä iskee inspis ja sitten on kiva väkertää jotain. Lankoja on iso laatikko valmiina venaamassa...

Reisipituiset sukat, ekat neulomani sukat ikinä!

Omasta päästä keksitty rannustinmalli

Eri asuihin sopivia rannustimia - näitä on pakko olla kun omaa pitkät kädet ja aina on paidoista hihat liian lyhkät

Miehun säärystimet
Sukkia opettelin tekemään pari vuotta sitten ja sain neulottua itselleni reisipituiset sukat ja miehulle toiveen mukaan mustapunaraidalliset villasukat ja samaa sarjaa säärystimet. Pari lapaset ja sormikkaat olen joskus tehnyt ja muutamia villapaitoja itselleni (jotka on yleensä aina menneet jotenkin pieleen, koska olen vähän huono lukemaan ohjeita, tykkään säveltää ja se taas ei kovin hyvin sovi johonkin villapaitaan..) Rannustimia olen virkuttanut ja neuloskellut useita ja huivin virkkasin muutama vuosi sitten. Noi kaikki joillain sävelletyillä ohjeilla tai ihan omasta päästä.

Mä vähän kadehdin ihmisiä jotka pystyy ja osaa neuloa sukat päivässä ja jaksavat koko ajan olla puikot heilumassa. Mulla kestää, sukkiin menee pari kuukautta ja tuota peittoa olen tehnyt noin ruudun päivässä...eli se on pieni ikuisuusprojekti. Ja vielä pitää miettiä millä yhdellä värillä mä meinaan nuo palaset koota?? Siinäpä mietittävää :)


4 kommenttia:

  1. Tykkään tosi paljon noista isoäidinneliöiden väreistä! Koko ajan kuvittelen, että mun keittiöstä tulee tuon värinen, vaikka kaikki tapetit ja muut hankinnat on ihan värittömiä ja pliisuja. Jotain patalappuja ja pannunalusia olen sentään saanut aikaan tuossa väriskaalassa. Mutta projektihan on vielä kesken... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Keskeneräinen! Noi värit sointuvat musta hyvin yhteen ja muutenkin tykkään väristä ympärilläni - oli hienoa törmätä mieheen joka oli samaa mieltä niin ei yhteenmuutettaessa tullut kiistaa väreistä. Kaikki meillä on vanhana hankittua ja saatua ja kierrätettyä, mutta jotenkin noi värit oli kohdillaan alusta asti. Rohkeesti vain sinne keittiöön kaikki värit mitä haluat, kuten huomasit, luonnossakin ne toimii tosi kivasti :)

      Poista
  2. Sähän oot ihan ehta käsityöimmeinen. Ihana peitto tuloillaan! Kiitos kommenteista blogissani, kiitos postista, toivottavasti uusi postini löysi perille. Se lanka mitä kyselit on muistaakseni teetee-pitsiä nimeltään, tilasin sitä netin kautta. En ole ihan varma jälleenmyyjistä. Kivaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Maija! Jännittää mitä ja koska tuosta peitosta tulee valmista - ja millä värillä sen yhdistelen :) Kiitos itsellesi, vastaan postiin kun joudan, sitä oli mukava lukea. Täytynee huomenna etsiä tuota lankaa, ihastuin siihen violettiin kovasti! Kivaa viikkoa sinnekin ja kiva kun kävit täällä :)

      Poista