torstai 7. marraskuuta 2013

Äänetön

Nyt mä olen sitten äänetön. Eilen oli töissä koulutuspäivä joka oli eka työpäivä flunssan jälkeen ja flunssa ei siitä tykännytkään ja paheni ja tänään heräsin ääni ihan käheenä ja kurkku kipeenä. Menin sit lekuriin ja tuomio oli että varmaankin toi mykoplasma ja kurkunpään- ja keuhkoputkentulehdus ja lepoa ja puhumattomuutta pari päivää ja sairaslomaa ens keskiviikkoon asti. Höh ja pah ja pyh. Harmittaa olla kipeenä.

Täytyy nytten sitten kirjoitella tänne kun ei voi muuten kommunikoida. Ja kerrankin mulla ei ole mielessä mitään aihetta...yleensä niitä putkahtelee mieleen aina lenkillä tai bussissa tai jossain missä ei ole muistiinpanovälineitä mukana. Mulla kun ei ole älykännyäkään johon saisi muistiinpanoja kirjoitettua. Eikä mulla ole oikein kuviakaan vaikka musta on kiva kuvittaa näitä juttuja omilla kuvilla.

Lepäilyä koirut viekussa
Noi koirut mua liikutti silloin kun oli korkea kuume, miehu yritti niitä viedä ulos lenkille, mutta ne ei olisi halunneet siirtyä mun rinnalta minnekään. Piti oikein herkuin houkutella että ne sai valjaisiin ja ulos. Ja sitten ne äkkiä taas ryntäs mun viekkuun ja kainaloon takas kun tulivat lenkiltä. Ja nytkin aina kun yskin, Miky katsoo huolestuneena ja tulee tunkemaan kuonoaan mun kainaloon. On ne niin hellusia.

Sohvalla ne haluaa molemmat syliin, ja hyvin mahtuu!
Nämä sadepäivät ovat olleet aika haasteellisia koirien kannalta. Pixuhan ei yhtään halua kastella varpaitaan tai massuaan. Sateella ei liikuta, ei edes sadetakeissa, mä yleensä kannan sen jonkin matkan päähän että se pääsee pisulle ja sitten se joko kipittää takas kotiin katsottuaan mua ensin syyttävästi ja täristen ihan kurjana, tai sitten mä kannan sen kotiin. Mikyä ei haittaa paljoa sade, paitsi jos sataa tosi paljon, sitten sitäkin saa houkutella. Ja sateen jälkeenkin Pixu jumittaa kun on niin inhottavan märkä maa. Sillä pitäisi olla pienet kumpparit ja joku suoja massukarvoihin ettei ne kastuis. Kurat turkista ja tassuista pyyhitään eteisessä kurapyyhkeisiin ja ihan hyvin toimii. Meillä kun ei ole suihkua heti tässä kämpän yhteydessä. Mutta ei noi niin kovasti kuraile, onneksi.



Miky hienossa sadetakissaan valmiina matkaan
Kesällä tyypattiin nämä sadevehkeet





Pixula ei ole vakuuttunut

Yllättävän vaikeaa olla puhumatta ja kommentoimatta asioita miehulle, ja koiralenkki oli haastava kun ei voinut äänillä ohjailla koiria. Mutta eiköhän tämä tästä kun malttais pari päivää olla turpa kiinni. Ääni on kyllä sellaista raakkumista että rupeaa naurattamaan :)

6 kommenttia:

  1. Oivoi. Paranemisia sinne. Meillä myös tuo keskimmäinen koirista ei tahtoisi lähteä miekkosen kanssa ulos jos mä jään sisälle. Flunssaa on liikkeellä, meillä myös neiti 15 wee käytetty nielunäytteen otossa (jonka sitten arvauskeskus hukkasi eli huomenna on mentävä piikkikammoisen neidin kanssa ottamaan crp). Yritähän olla hissuksiin, laitoin sulle sähköpostia äskettäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos toivotuksista! Voi kurja teidän neitiä, ei ole kivaa jos vielä pelkää piikkejä - toivottavasti ei oo mitn vakavaa. Meen lukemaan sähköpostin :) Kivaa!

      Poista
    2. Voi kurja, sähköpostiloota tyhjänä, taisi viesti lähteä jonnekin omille teilleen kun ei näy...Postimiehellä osoite hukassa tms.?

      Poista
  2. Joo, se palautui mulle, kirjoitin kai osoitteesi väärin kun yritin toisesta postista lähettää. Kirjoitan uusiksi kun elämä vähän rauhoittuu. Toivottavasti voit jo paremmin. Meillä ei sitten verikoettakaan päästy ottamaan kun labratäti ei ilmaantunut paikalle, eli hyvin sujuu taudin hoito. Onneksi taitaa flunssa parantua tytöllä ilman antibioottiakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tytön olo kohenee ilman antilooppeja (kuten meillä sanotaan)! Mä olen vieläkin äänetön ja mietin voiko teetä juoda nonstoppina kun se on ainoa hyvä hetki kurkulle :D Palaillaan! :)

      Poista
    2. Tyttö on baanalla eli ei taida tauti vaivata. Joo, palaillaan, mulla on ollut hektinen viikko mutta eiköhän tämä tästä ala rauhoittua. Tuo äänettömyys on raivostuttavaa (kokemusta on), toivottavasti sulla on hyvät tropit. Ja teenjuonti on varmaan vaan hyväksi.

      Poista