lauantai 16. marraskuuta 2013

2vee synttärit ja arvonta

Terve kaikille lukijoille, vanhoille ja uusille! 

Eilen tuli kaksi vuotta siitä kun tartuin härkää sarvista, tai näppistä näppäimistä ja aloitin blogini vaikken ihan varmaan tiennyt mitä tai miten... Silloin oli ideana kirjoittaa mun tanssiharrastuksesta ja elämästä näiden diagnoosien kanssa ja niiden kaikkien tasapainottamisesta ja kaikesta muustakin mun elämässäni. Kaikki vähän muuttui tässä vuosien varrella - kuten elämällä on tapana:

 Blogin nimi olikin aluksi Tasapainoilua ja tanssiaskelia. Mä siis tanssin ensin n.5 vuotta egyptiläistä itämaista tanssia, myös vatsatanssina tunnettua. Sitten kun sen opetus kaupungissani loppui, mä ystäväni kanssa aloin harrastaa opetus dvd:ilta Yhdysvalloista tulluta Tribal Fusion Bellydancea, jota ei vielä silloin Suomessa opetettu. Treenattiin kirjaston yhdessä luentosalissa ja oltiin duo Medusa ja esiinnyttiinkin. Se oli kivaa aikaa ja tuntui hyvältä näin 'vanhoilla päivillään' löytää uusi ja haastava ja mielenkiintoinen harrastus. Se sisälsi niin paljon muutakin kuin vain tanssia ja treenaamista. Koko maailma ja estetiikka oli ihanaa ja esiintymispuvut piti itse tehdä ja metsästää kaikenlaisia helyjä jotka sopivat siihen maailmaan. Musiikki oli iso osa ja liikekieli ja kehon hallinta ja paljon muuta.


Esiintymässä Tampereella Ofelia Marketissa
Kävimme ulkomailla hakemassa lisäoppia lajin parhailta mm. Rachel Briceltä Berliinissä ja Mira Betziltä ja Samantha Emmanuelilta Tallinnassa, antoisia aikoja...

Mira Betzin tanssitunneilla Tallinnassa

Uskomattoman ihanan Rachel Bricen tunneilla Berliinissä
Sitten kuitenkin tuli seinä vastaan. Mun kroppa ei vaan toiminut kuten pitäisi, mulla on lantiossa sellaiset ikiaikaiset jumit että ne vaikuttivat mun koko kropan asentoon ja liikkuvuuteen jotka todella hankaloittivat tanssin harrastamista. Ei mennyt niinkuin piti. Samalla mun rajallinen energiamäärä ja ainainen väsymys alkoivat tehdä kivasta harrastukseta enemmänkin stressiä ja jatkuvaa huonoa omatuntoa kun en tehnyt tarpeeksi enkä jaksanut kaikkea mitä olisi pitänyt. Joten tein vaikean päätöksen ja sitten loppui tanssi.

Sitten rescuekoira Pixie tuli meille Romaniasta ja myöhemmin Miky ja ne toivat uudenlaista sisältöä elämään, ja samalla muuttui bloginkin sisältö. Ja tuli pitkä tauko kun en tiennyt minne suuntaan mennä ja kirjoittaa. Sitten päätin että voin olla ihan suunnatonkin ja vain kirjoitella kun se on musta mukavaa. Harmittaa kun en osaa kirjoittaa sillä lailla hauskasti ja huumoria viljellen ja rikasta kieltä käyttäen kuin toivoisin, ihailen niitä ketkä osaavat kertoa kaikesta huumorilla höystettynä ja erittäin mielenkiinoisesti, mutta onhan se hyvä että on tavoitteita :)

Miky ja Pixie
 Lukijoita on koko ajan tullut pikkuhiljaa lisää ja olen siitä äärimmäsen kiitollinen!! Ihanaa kun saa kommentteja ja tutustuu uusiin ihmisiin ja hienoihin blogeihin ja pääsee kurkistamaan ihmisten elämään sisälle. Olen huomannut eniten pitäväni blogeista joissa on vähän kaikenlaisia asioita, ihan tavallista elämää ja kaikenlaisia sattumuksia ja askereita ja hyviä ajatuksia ja kivoja kuvia.

Kaksivuotissynttäreiden kunniaksi ajattelin arpoa Positiivareiden hienon ja kätevän Onnistujan päivyrin vuodelle 2014, mulla sattuu olemaan sellainen ylimääräinen. Mä olen käyttänyt tuota kalenteria jo viitisen vuotta ja pidän siitä ihan hurjasti! Se on oiva apuväline arkeen kun siellä on tarpeeksi muistiinpanotilaa ja joka viikolla voi miettiä parhaat positiiviset asiat mitä on tapahtunut tai miettinyt ja siellä on kannustavia ja ajatuksia herättäviä mietelauseita ja paljon muuta! Käyttääköhän enää kukaan kalenteria? Mä käytän kun mun puhelin on älytön ja siinä on kökkö kalenteri :)

Eli kirjoita kommentti että haluat osallistua ja jos olet anonyymi, muista kirjoittaa nimimerkki perään. Arvon sitten vaikka kuun lopussa kalenerin osallistujien kesken satunnaisgeneraattorilla. Onnea arvontaan ja kiitos kun luet näitä tekstejä!! Sydän!

ps. tänään tulee 5 vuotta täyteen mun miehun kanssa! Mun pisin ja paras parisuhde. Iso Sydän. 

10 kommenttia:

  1. Tämä oli mielenkiintoinen kirjoitus! Onnea viisivuotisesta! Tahdon osallistua arvontaan, kalenteri kuulostaa hyvältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Keskeneräinen kiva kun kävit lukemassa! Sulla on aika hyvät mahikset tässä arvonnassa, silti, onnea matkaan! :D

      Poista
  2. Mä kanssa osallistun arvontaan, ens vuodelle on vielä kalenteri hommaamatta.. :) Kynän ja paperin voittanutta ei ole!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu! Täällähän jännitys tiivistyy... :p

      Poista
  3. Minähän täällä het haukkana, arvontahaukkana nimittäin! Just puhuttiin eilen systerin kaa et vanha kunnon kalenteri on saatava, kun pian alkaa työt joissa joka päivänä on eri vuoro. Ihana on tämä siun blogi, ja sitäpaitti: sä kirjoitat hyvin ja kivasti! Ihan turha mitään ketään kadehtia, höpsö! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ihanainen! Kiva kun kävit täällä ja onnea sullekin arvontaan - tästähän tulee tosi jännää!! :D

      Poista
  4. Mä olen vähän heikkona arvontoihin. Vaikken mä ikinä mitään voitakaan. <3 Paits kerran vyön. Jota en tartte. Koska se oli mun vyötärölleni tietenkin liian lyhkä. :)

    Anja (töist)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Anja! Kiva kun kävit ja onnea arvontaan! :) Toi kalenteri ainakin sopii kaikille..

      Poista
  5. Mukana iliman muuta! Onnea blogille ja parisuhteelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maija! Arpaonnea sullekin, täällähän on jo monta osallistujaa - wau! Ihanaa! :)

      Poista