maanantai 6. toukokuuta 2013

Karvoihin katsomista

Nyt tulee karvainen postaus. Juttua tukasta viime elokuusta tähän päivään.

Kävin kampaajalla vähän yli viikko sitten ja siinä tuli mietittyä erilaisia tukkatyylejä ja -värejä. Tuo oli eka kampaamokäynti moneen moneen vuoteen, ehkä noin viiteentoista. Mulla oli rastat kahdeksan vuotta, jona aikana ystäväni ja rastojen tekijä L. niitä korjaili, sekä siskopuoleni, loistava kampaaja U. niitä myös virkutti siisteiksi kädet hellinä. Siinä oli kova homma ja se tehtiin noin kerra vuodessa-kahdessa. Loppuaikoina jätin ne vähän rempalleen ja ne olisivat kaivanneet suurta virkutusurakkaa jos olisin ne pitänyt. Mutta ne painoivat niin paljon ja olivat määrällisestikin jo aika hankalat, joten päätös niistä luopua, oli noin puolen vuoden harkinnan jälkeen melko helppo. Ja vaikka rastat olivatkin mun kaikkien aikojen lempitukkatyyli, en ole niitä kaivannut. (Tai jos kaipaisinkin, niin tuolla ne on kaapissa tallessa).

Ennen rastojani annoin tukan vain kasvaa, joten en silloinkaan tarvinnut kampaamopalveluja useaan vuoteen. Annoin vain olla. Taisin jotain väriä joskus laittaa, peittääkseni harmaat.

 Myös rastojen väritys oli työlästä, mun miehu näki pari kertaa vaivan ja monen tunnin urakan kun hennoitettiin ne päästä latvoihin, tai siis hän hennoitti, mä makasin kylppärin lattialla hennoitettavana. Mulla on jo tosi harmaa tukka, joten oma väri oli aika pliisunplääsy, väriä piti laittaa piristämään. 

Opettelin tekemään kollaaseja Picasan avulla ja siksikin tämä postaus. Tukkani ennen ja nyt, olkaa hyvät:

Rastat juuri ennen leikkuta ja juuri sen jälkeen


Mun tukka ihan luonnollisena ja sitten eka kampaus ja väri
Ennen, eli tässä pisteessä mentiin kampaajalle, ja lopputulos

Miehu halusi ottaa kotistudiossa koekuvia musta ja uudesta tukasta, myös Miky kuvassa



 Mulla on ollut vaikka mikälaista tukkaa ja kampausta ja väriä. Ikinä en ole ollut tyytyväinen lirulettiini, se on tosi liukas, itsepäinen ja kaikinpuolin hankala. Ystäväni L. sanoikin että mä olen niin mukava ihminen että kaikki mun v**tumaisuus on mun tukassa :D
Joskus voisin etsiä kuvia hämärästä menneisyydestäni ja laittaa postauksen niistä kuvista. Mutta just nyt olen tyytyväinen väriin ja malliin.




2 kommenttia:

  1. Kiitos! Oli tosi hyvä kampaaja jolla oli hyvä näkemys ja taito :)

    VastaaPoista